[UPDATE, 13 september 2018]: Naar nu blijkt ontkent Saïd Taghmaoui ten stelligste dat hij in de running is/was voor de rol van main baddie. In een tweet deed Taghmaoui het nieuws van The National af als ‘Fake News‘. Maar ja, het kan natuurlijk ook zijn dat, tussen alle Bond 25-onzekerheid, Taghmaoui z’n gezicht wil redden. Immers, loslippigheid op de rode loper van The International Emmy’s kan natuurlijk minder positief opgevat worden door EON Productions… Met alle gevolgen van dien:
Fake news..!
C’est toujours mieux de venir vérifier la source..! pic.twitter.com/RIv1VjuOln— Said Taghmaoui (@SaidTaghmaoui) 11 september 2018
Vertraging of geen vertraging voor Bond 25; zonder écht officieel bevestigd nieuws hierover in onze JBN-postvakjes te hebben gekregen, blijft de (pre-)productie gestaag doorhuppelen. En dat betekent ook dat cast en crew zo langzamerhand loslippig beginnen te worden. Waren het eerder regisseurs Denis Villeneuve en Danny Boyle, en acteurs Marc Strong en Tomasz Kot, nu komt daar nog een naam bij.
Een Arabische schurk?
Het is de Frans-Marokkaanse acteur Saïd Taghmaoui die tijdens de jury-voorronde van de internationale Emmy Awards-uitreiking in Abu Dhabi (Verenigde Arabische Emiraten) een boekje open deed. Zeer verrassend gaf hij aan dat hij gecast was voor de hoofdrol, die van hoofd-schurk in Bond 25. Taghmaoui: “Ik zou in de komende James Bond-film spelen, waarin ik de hoofd-schurk speel. Daarbij was ik gecast door regisseur Danny Boyle, maar die heeft het Bond-project net goed en wel verlaten. Dus natuurlijk is er nu onzekerheid.”

Ook verwarring bij de te casten acteurs
Het nieuws is enigszins verrassend, daar er vorige maand nog melding werd gemaakt door het management van de Poolse acteur Tomasz Kot dat hij favoriet was om een schurkenrol op zich te nemen. Let wel, vorige maand werd enkel aangegeven dat Kot favoriet was voor een Russisch-uitziende ‘schurkenrol’, maar niet per definitie de ‘hoofd-schurkenrol’.
Eén en ander wordt zo ook wat verwarrender, daar in de casting calls van afgelopen juli werd aangegeven dat er naar een Russisch-uitziende baddy werd gezocht. Saïd Taghmaoui had daar het volgende op te zeggen: “We weten momenteel niet wie de regisseur is. En de producers weten niet of ze richting Rusland of het Midden-Oosten gaan….qua schurk. Ik kreeg dan ook pas nét het bericht dat als de schurk van Arabische komaf wordt, dan krijg ik de rol. Wordt het een Russische, dan gaan ze op zoek naar een ander”.
Een week vol warrig nieuws
Het nieuws van de Emiratische entertainment site TheNational.ae volgt op een behoorlijk drukke week van nieuwskoppen aangaande Bond 25. Zo gaf acteur Daniel Craig eerder deze week aan dat hij per november begint met het opnemen van een andere film.
“We weten momenteel niet wie de regisseur is. En de producers weten niet of ze richting Rusland of het Midden-Oosten gaan….qua schurk.”
Productie Bond 25 lijkt niét gepauzeerd te zijn

Daar stond tegenover dat volgens andere outlets de productie van Bond 25 absolúút niét gepauzeerd is. Zo wordt er nochtans druk gezocht naar een vervangende regisseur, waarbij nieuwe namen als SJ Clarkson (Orange Is The New Black, Star Trek 4) en Bart Layton (American Animals) inmiddels al gevallen zijn. Ook zou men druk doende zijn om het scenario van John Hodge, dat naar nu blijkt tóch een rewrite van Purvis’ & Wade’s script te zijn geweest, aan te passen aan de wensen van Daniel Craig.
En ook op casting-vlak zitten de mensen van EON niet stil. Met Saïd Taghmaoui zou er voor het eerst een acteur van Arabische komaf voor de schurken-lead gecast worden (al speelde Louis Jourdan in 1983 al wel de Afghaanse gevallen prins Kamahl Khan in Octopussy).
Mocht Taghmaoui de rol krijgen, dan stappen de Bond-producers ook af van het casten van dure, moeilijk beschikbare Oscar-acteurs (Javier Bardem, Christoph Waltz) en zijn ze bereid om ‘talent’ wat meer een kans te geven. Vooralsnog is Wonder Woman de enige écht grote Hollywood-blockbuster waarin Taghmaoui speelde.



Geef een reactie