Vorige week ontvingen we natuurlijk minder leuk nieuws met de tweede vertraging van Bond 25. Toch weten we dat er achter de schermen hard gewerkt wordt aan de film.
Zo zou Scott Z. Burns inmiddels halverwege met zijn script-update zijn en doemen er nieuwe geruchten op: Oscar-winnares Lupita Nyong’o wordt getipt als nieuwe Bond-girl.
De (mogelijk) nieuwe Bond-girl
Niemand minder dan Baz Bamigboye van The Daily Mail kondigde gisteravond aan dat Lupita Nyong’o mogelijk de nieuwe Bond-girl wordt. Tevens wijst hij de roddels rondom Emma Stone naar het rijk der fabelen (over Dakota Johnson werd niet gesproken). Bamigboye is een van de betrouwbaarste bronnen als het op Bond-nieuws aankomt.
Nyong’o is een Keniaans-Mexicaanse actrice, die wereldwijde bekendheid kreeg vanwege haar rol in 12 Years A Slave (2013), waarvoor ze een Oscar voor beste vrouwelijke bijrol in de wacht sleepte. Vorig jaar schitterde ze nog als Nakia in Black Panther (2018).

De laatste jaren is Nyong’o een veelgevraagde dame en volgens de geruchten heeft ze ook komend jaar een tamelijk druk werkschema. Inmiddels heeft ze haar werkzaamheden als Maz Kanata voltooid in het derde deel van de nieuwe Star Wars-trilogie.
Naast haar acteerwerk zet Nyong’o zich in voor dieren die in het wild leven en was ze in 2016 het gezicht van een campagne tegen het jagen op olifanten en neushoorns voor hun ivoren hoorns. In oktober 2017 liet ze zich uit over Harvey Weinstein en zijn omgang naar haar en andere vrouwen toe.

Nyong’o staat al langer op het verlanglijstje van de producers. Ze werd eerdergenoemd voor een rol in Skyfall (2012) en SPECTRE (2015). Een Oscarwinnende actrice met een behoorlijke staat van dienst, die bovendien ook verkozen is als ‘Most Beautiful Woman‘ door People en ‘Vrouw van het Jaar’ door Glamour Magazine, beide in 2014.
Wat kunnen van haar verwachten? Een donkere actrice als Bond-girl is duidelijk een interessante zet van de producers. We zijn benieuwd of ze een nieuwe Rosie Carver wordt, of juist meer een schurk, zoals May Day.
Meer nieuws van Baz
Baz Bamigboye kon ons naast het nieuws over de mogelijke Bondgirl eveneens vertellen dat Scott Z. Burns inderdaad druk bezig is met het herschrijven van het script van Purvis & Wade. Het blijkt wel dat hij pas halverwege is. Nergens wordt bevestigd of Burns vrij spel heeft, want wie zegt ons dat zijn aanpassingen door de producenten direct goedgekeurd gaan worden?
Daarnaast bevestigt Bamigboye opnieuw de terugkeer van de vaste kern: Fiennes, Whishaw, Harris en natuurlijk Lea Seydoux. Overigens laat hij ook doorschemeren dat de rol van Moneypenny (Naomie Harris) wel eens uitgebreider zou kunnen zijn dan voorheen.

Nieuwe editor: Elliot Graham
Volgens filmdatabase IMDB wordt de Amerikaan Elliot Graham de editor van de film, ook wel de man die het complete materiaal aan elkaar mag plakken. Dit is veel werk en ook niet eenvoudig, aangezien de editor zoveel mogelijk de shots op een logische manier moet verbinden, waardoor de vertelling interessant en logisch wordt. De regisseur heeft overigens wel het laatste woord en de editor weet ook op basis van het team welke scènes gebruikt dienen te worden voor de film.

Graham is nieuw voor de franchise. Opvallend detail: op zijn c.v. staat zijn werk voor Steve Jobs (2015), geregisseerd door Danny Boyle. Graham’s werk voor de biopic Milk (2008) werd overigens genomineerd voor een Oscar. Daarnaast heeft hij ook ervaring met het actie-genre. Zo was hij editor voor X-Men 2 (2003), Superman Returns (2006) en de aankomende film Captain Marvel (2019), die volgende maand in de bioscoop verschijnt. Graham volgt daarmee Australiër Lee Smith op, die deze taak voor SPECTRE (2015) op zich nam.



Geef een reactie