In een interview met het film magazine Empire is Danny Boyle open over zijn vertrek uit Bond 25. Hij werd op 21 augustus vorig jaar door EON Productions ontslagen.
Het was eind mei 2018 één en al hosanna bij EON Productions. Men had een Hollywood regisseur binnengehaald. De Brit Danny Boyle begon vol goede moed aan zijn nieuwe avontuur; De vijfentwintigste James Bond-film. Een franchise met een rijke geschiedenis en een sterk karakter die keer op keer de wereld red.
Helaas pakte de samenwerking met Danny Boyle tussen Barbara Broccoli, Michael Wilson en Daniel Craig niet goed uit. De productie raakte in een impasse. Op 20 september werd Cary Joji Fukunaga als nieuwe regisseur voorgesteld.
EON wilde andere schrijvers betrekken
Danny Boyle vertelt in een interview met Empire Magazine over zijn vertrek, onenigheid en zijn besluit om te stoppen met Bond 25.
De strakke samenwerking tussen mij en John Hodge was voor EON Productions een probleem. Ze wilden graag andere schrijvers bij Bond 25 betrekken.

Dat werkte duidelijk niet. En Boyle wilde dat niet. Hij zegt dat het script wat hij en Hodge aan het schrijven waren niet af was.
Wat John Hodge en ik deden/schreven was erg goed. We kregen niet de kans om ons verhaal af te maken. Je moet geloven in het proces waar je samen met je schrijver in zit. Als je dat niet doet zit je verkeerd.
Heeft Boyle iets geleerd van zijn werk aan Bond 25? En hoe werkt hij eigenlijk?
Ik heb een hoop geleerd van mijn werk aan Bond 25. Zelf werk ik altijd samen met schrijvers. Ik ben niet bereid dat te veranderen. Het ging echt goed. Helaas wilde men (EON) niet op deze manier verder.
Cary Joji Fukunaga
Wat vindt Danny Boyle van Cary Joji Fukunaga?
Na de beslissing om niet verder met Bond 25 te gaan heb ik van Cary een kaart gekregen. Ik heb hem veel succes met zijn nieuwe project gewenst. Het is echt jammer dat dit project voor mij niet gelukt is.

En zo weten we van Danny Boyle zelf wat de oorzaak van zijn vertrek bij Bond 25 was. Bond 25 gaat op 8 april 2020 in wereldpremière. Nederland is een dag later aan de beurt.
Er is nog geen traditionele persconferentie geweest. Maar er wordt algemeen vanuit gegaan dat de productie van Bond 25 begonnen is. Zo is er activiteit op de Pinewood Studios en in Noorwegen.
Wil je meer weten over Bond 25? Bezoek dan onze speciale Bond 25 pagina. Daar vind je allerlei informatie over de vijfentwintigste James Bond-film.



Geef een reactie